
Fotoğraf: Reuters Irak Petrol Bakanlığı, ülkenin Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nden (OPEC) ayrılma seçeneğini değerlendirdiğine dair haberlerin hükümetin resmî tutumunu yansıtmadığını belirtti.
CNBCE.COM'u öncelikli haber kaynağınız olarak ekleyin Ekonomi, iş dünyası, piyasalar ile ilgili en güvenilir ve en detaylı haberlere en hızlı şekilde ulaşın. + Ekle Bugün Reuters'e konuşan Irak Petrol Bakanlığı'nın kıdemli bir yetkilisi, OPEC üretim kotasının ciddi oranda artırılmaması hâlinde Irak'ın elindeki tüm seçenekleri değerlendirmek zorunda kalacağını belirtmişti.
Konuya yakın farklı kaynaklar ise Iraklı yetkililerin OPEC'ten ayrılma seçeneğini değerlendirdiğini fakat şu anki planın birlik içinde kalarak daha yüksek bir üretim kotası sağlamak olduğunu Reuters'e aktarmıştı.
Irak'ın birlikten ayrılmayı değerlendirme ihtimali bile, Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) bu yılın başlarında OPEC'ten ayrılmasının ardından OPEC için yeni bir darbe anlamına geliyor. Irak, OPEC'in beş kurucu üyesinden biri olmasının yanı sıra örgüt, Irak'ın başkenti Bağdat'ta kurulmuştu.
Reuters'e konuşan Iraklı resmi bir kaynak, "Irak, İran savaşından dolayı kritik bir finansal krizden geçiyor. Bu yüzden OPEC kotamızın ciddi oranda artırılması artık bir zorunluluktur ve bu mesele azami ciddiyetle ele alınmalıdır" ifadelerini kullandı.
OPEC, küresel ham petrol üretiminin yaklaşık yüzde 40'ını ve kanıtlanmış rezervlerin yüzde 80'ini kontrol eden 12 üyeden oluşuyor.
Kurucu üyeleri İran, Irak, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Venezuela olan organizasyon, petrol piyasasında istikrar sağlamak amacıyla üye ülkelerin petrol politikalarını koordine ediyor.
Suudi Arabistan Irak İran Kuveyt Venezuela Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Nijerya Libya Cezayir Gabon Kongo Cumhuriyeti Ekvator Ginesi



